Thursday, February 14, 2013

# THE V DAY.....



Dua tiga hari ni semasa melintasi jalan2 raya dibandaraya Kuching, antaranya di Jln Ban Hock dan Padungan, kita akan terpandang pondok-pondok kecil yang berderet menjual bunga2 dan teddy bear yang cute miut sempana Hari Valentine. Pondok pondok tahun ni lebih tersusun tak macam tahun2 yang sudah2, bersepah di merata tempat. Seronok tengok bunga-bunga yang bermacam warna tapi yang paling menarik perhatian ialah yang berwarna merah menyala.

Tiap kali Hari V pasti terkenang peristiwa lama (macam cerita rewind je?!!).dah berdekad pun...ialah masa  muda remaja....so adalah sekali tu menerima a bouquet of roses ...bukan sekuntum ok ..tapi sejambak bunga weiii!...warna peach..wowww...memang cantik tak terkata...tulah  pertama dan terakhir I menerima hadiah sedemkian rupa...sekarang ni jangankan hari V, harijadi pun orang buat dek je...Sedih...memang sedih..tapi apakan daya dah ditaktirkan ?!!!.huhuhu....bukannya kita nak sangat hadiah yang mahal-mahal tetapi its the thought that counts.( Yang ni I quote fm my friend FB: 'It doesn't hv to be expensive or fancy but it is always the thought that counts..it shows that you remember & appreciate'.)


Ya..macam cerita diatas ...sampai sekarang masih ingat, melekat kat minda, walaupun dah berdekad berlalu.   Sebab tu untuk memujuk hati yang berduka lara kita selalu beli hadiah untuk diri sendiri..beli sendiri ok..apa2 yang berkenan dihati tak kira berapa wangnya.. puas hati.....kalau nak tunggu orang memberi..hmmmm....makan hati berulam jantunglah kak oiii.....

Berbalik kepada cerita "a bouquet of roses" tadi....ia di hantar ke opis tempat I bekerja masa tu...memang tak disangka sangka pun, surprised habis....dan dalam hati berharap bunga tu tak akan layu...tetapi mekar buat selama lamanya (in your dream beb!)..kerana ia cantik sangat sangat..tapi apakan daya bunga segar tetap akan layu juga, lain lah kalau bunga kertas atau plastik...dan bergitu jugalah cinta yang mekar waktu itu turut layu juga ditelan waktu...So Happy Valentine guys!..


...





2 comments:

Ida BorneoLove said...

Happy Weekend to you ! ;)

AB said...

Thks Ida, Happy weekend to u, too. Mesti u tengah buzy with yr Hanicomb.!!