Sunday, April 6, 2014

# APA BESTNYA PENANG WHITE CURRY MEE????


Dua tiga minggu yang lepas kecoh di FB kawan2 tentang Penang white curry mee. Siap tanya sesama sendiri dimana beli, tolong beli utk kawan, berapa harga etc.etc...

Hairan ..apa yang best sangat  mee curry tu..Sedap sangat2 ke?....It so happened the next day masa membeli belah di supermarket di TJ tiba2 ternampak  paket mee macam familiar je tapi tak berapa pasti ada ka ini yang sama seperti di FB tu? Memang curiouslah ...so capai satu bungkus, ada empat paket dalam tu...huhuhu....harga boleh tahan juga...tapi takpa...out of curiosity beli je. Bila  check FB...Penang white curry mee tu sama hanya brand dia saja yang  lain2.

Nak tau macamana rasanya? Oklah sedap juga...sebab ada santan dalam paket kecik untuk dimasukkan ke dalam mee semasa memasak...tu yang buat ia terasa lemak2...dan siapa yang suka pedas...this is for you.. memang berasaplah  . Makan sekali sekala bolehlah tapi kena ingat....ada santan tuu.

* Tadi pagi singgah di supermarket yang sama..ternampak harga dah naik beberapa sen..dan stock pun  banyak. HB tanya " nak beli ? tak payah...mahal".  For me .. lebih baik spend on makanan lain yang  berhasiat..macam buah-buahan....kan!!  So kita beli watermelon, strawberry (sebab ada weekend offer) dan dari market Stutong earlier on kita dah beli papaya, buah jambu air dan tomato. Cukuplah stock untuk seminggu ni.

No comments: