Friday, April 4, 2014

# BERSANTAI DI RETREAT SBEU SIAR BEACH.....













Semester break yang baru lepas ...tak tau nak buat apa so pegi jelah ke Retreat SBEU di area Lundu. Dah lama planning nak ke sana tapi baru sekarang kesampaian. So first impression ...kira ok la....tak berapa ramai orang...mungkin masa tu weekdays. Tapi yang frustnya...setengah jalan...baru masuk junction Batu Kawa tiba2 teringgat...alamak tak bawa swim suit...arghhhh.....sememangnya tak adalah pandai swimmming pun tapi sekadar badak berendam je...hihihi...prasaan!!.

 Dari rumah adalah kira2 dua jam untuk sampai kesana...lagipun kitorang singgah makan dulu. Lepas tu singgah pula di junction jalan masuk ke kampung Lundu untuk membeli keropok. So sampai sana lebih kurang pukul 2 petang....nasib baik cuaca elok kerana dalam seminggu tu almost hari-hari hujan.

Semasa check in receptionist  bagitahu yang hari week days sepatutnya mereka tak sediakan dinner tapi oleh kerana kami telah mengambil package yang termasuk dinner diaorang akan sediakan juga khas untuk kitorang.

So that evening kira2 pukul 7 receptionist tu call..suruh pergi restaurant sebab makanan kitorang dah sedia.
Dalam restaurant masa tu hanya kita empat beranak saja. Dishes yang diaorang served...tengoklah pic kat bawah tu....penuh meja...kalau untuk 6 hingga 8 orang memang lepaslah. Selalunya kalau makan seafood di Kuching, order 3 atau 4 dishes termasuk miniuman..harga  pun lebih kurang dengan harga yang kitorang bayar kat sini... So memang berbaloi-baloi.  Ada left over lagi ( pic yang 1 hr later). ..memang dah tak larat so kita tanya waiter, boleh tapau tak....dia kata ok...


mewahnya hidangan....

one hour later...



The next day kitorang pegi beach tapi masa tu air surut so pantainya jauh ....nak main air pun terpaksa berjalan jauh....takut pula ...tenggah kita berjalan atas pasir tu air pasang dengan tiba-tiba, macamana....so tak berani ..


Add caption

No comments: